• AnMed
    Każdy z nas ma choćby najmniejszą. Przypominają nam o różnych etapach naszego życia. Blizny – skąd tak naprawdę się biorą? Czy warto zostawić je samym sobie? Blizna powstaje w wyniku przerwania ciągłości skóry i tkanek położnych w głębszych warstwach. Może to być wynikiem zarówno urazu jak i interwencji chirurgicznej. Mało kto jest świadomy, że nieopracowana blizna może nieść za sobą nieoczekiwane
  • AnMed
    Ból kręgosłupa szyjnego – inaczej ból karku, jest przypadłością, która występuje u co raz większej liczby osób. W ostatnim czasie natężenie tej dolegliwości potęgują zakazy aktywności wywołane przez epidemię COVID-19. Częsta pozycja siedząca, brak ruchu (choćby do i z pracy) związany z pracą zdalną… i nasze ciało prędzej czy później zacznie mieć dość. Oprócz źle dostosowanej pozycji, ból karku może być
  • AnMed
    W tym tygodniu zajmiemy się rwą kulszową. Charakteryzuje się ona nagłym, silnym bólem w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, który zazwyczaj promieniuje do kończyny dolnej. Jest to bardzo bolesna i nieprzyjemna dolegliwość, która skutecznie utrudnia czynności codzienne. Jej objawami są przede wszystkim: ⁃ ból kręgosłupa lędźwiowego promieniujący do pośladka,          ⁃ ból w pośladku promieniujący na nogę, szczególnie po jej tylnej części do uda i łydki.
  • AnMed
    W ostatnim czasie, przedstawialiśmy Wam zalety korzystania z zabiegu biorezonansu. Widzimy, że Wasze zainteresowanie jest spore, tylko często prosicie o doprecyzowanie kilku kwestii. Zapraszamy do krótkiego wyjaśnienia na czym to tak naprawdę polega i w jaki sposób przeprowadzane jest badanie. Przed wami FAKTY i MITY. MIT: Zawsze trzymamy przyrząd w ręce. FAKT: Podczas zabiegu wykorzystujemy zawsze główną matę, którą kładziemy na kręgosłupie. Inne maty wykorzystywane
  • AnMed
    Kolanem biegacza potocznie nazywamy zespół pasma biodrowo-piszczelowego. Jest najczęstszym powodem bólu bocznej strony kolana. Występuje najczęściej u osób uprawiających sporty, opierające się na dużej ilości biegów, są to miedzy innymi: biegacze, piłkarze, tenisiści. Często występuje również u narciarzy, kolaży i ciężarowców. Ta typowo przeciążeniowa choroba powodowana jest przez zwiększone i częste tarcie pasma biodrowo-piszczelowego o nadkłykieć boczny kości
  • AnMed
    Ze sporym zainteresowaniem podjęliście z nami temat tego, co książkowo powinien potrafić maluch w każdym miesiącu swojego życia. Przyjrzyjmy się zatem jak to wygląda u już takich doroślaków jakimi są czteromiesięczniaki 😉 W czwartym miesiącu życia dziecko najprawdopodobniej będzie umiało:  – leżąc na brzuchu unieść głowę o 90stopni, – trzymać główkę samodzielnie oraz przy próbie podciągnięcia do siadu,  – śledzić
  • AnMed
    Kolano skoczka wiąże się z uszkodzeniem więzadła właściwego rzepki. Więzadło to stanowi przedłużenie ścięgna mięśnia czworogłowego uda i rozciąga się pomiędzy rzepką, a guzowatością kości piszczelowej. Tendinopatia więzadła właściwego rzepki, dotyczy w przeważającej części osób uprawiających aktywności, w których wielokrotnie powtarzają się wyskoki oraz lądownia (siatkówka, koszykówka, biegi). Spowodowana jest przez długotrwałe, często powtarzające się obciążenia. Prowadzą one do powstawania
  • AnMed
    Często świeżo upieczeni rodzice licytują się co jego dziecko potrafi więcej w odróżnieniu do rówieśników. Jednak warto zastanowić się, jakie umiejętności maluch powinien nabywać w każdym kolejnym miesiącu. W pierwszym miesiącu swojego życia, dziecko powinno: – skupić wzrok na obiekcie oddalonym ok 20cm od jego oczu, skupić wzrok na czyjejś twarzy, – Dobrze ssać,  – Leżąc na brzuchu
  • AnMed
    Jeśli czujesz ból po zewnętrznej stronie łokcia, a siła ręki wyraźnie się zmniejszyła, prawdopodobnie doświadczasz schorzenia zwanego łokciem tenisisty. Czym tam naprawdę jest łokieć tenisisty? Jest to zapalenie bocznego nadkłykcia kości ramiennej wywołane nakładającymi się na siebie przeciążeniami przyczepów mięśni prostowników nadgarstka. W związku z tym konieczne jest wygaszenie tego stanu zapalnego. Jak długo trwa terapia?
  • AnMed
    Wybór butów zimowych dla dziecka może sprawiać problemy rodzicom. Na co zwracać uwagę kupując but zimowy?   – but powinien być dobrze dobrany pod względem rozmiaru, – sprawdzamy długość, szerokość oraz wysokość buta by nie uwierał stópki,  –  powinien mieć elastyczną podeszwę,  – powinien być lekki, – nie musi posiadać specjalnie wyprofilowanej wkładki, – cholewka powinna
  • AnMed
    Skręcenie stawu skokowego jest jednym z najczęściej spotykanych urazów kończyny dolnej wśród piłkarzy (17%-29% wszystkich urazów) i innych sportowców. Uraz ten jest jednocześnie lekceważony zarówno podczas diagnostyki jak i leczenia, co często doprowadza do powikłań i zwiększa ryzyko ponownego powstania urazu. Skręceniu najczęściej ulega boczna strona stawu skokowego (jest to około 85% przypadków) gdzie uszkodzeniu ulegają
  • AnMed
    Każde nowonarodzone dziecko rodzi się z niecałkowicie wykształconymi bioderkami. Jest to tzw. niedojrzałość fizjologiczna. Po porodzie lekarze sprawdzają bioderka dziecka specjalnymi testami oraz zalecają kontrolę po ok 6 tygodniach. Dzięki temu jesteśmy w stanie sprawdzić czy biodra rozwijają się prawidłowo i ewentualnie zareagować, jeśli pojawi się jakaś nieprawidłowość – dysplazja lub zwichnięcie bioder. Czym jest dysplazja stawów biodrowych?